Med kunden i sentrum tilbyr vi små og store markedsanalyse- og researchoppdrag.
For å utvikle produkter og konsepter som kundene må man kjenne trendene i markedet og ikke minst kundenes behov. I tillegg til å kjenne til målgruppens demografiske kjennetegn – blir det stadig viktigere å kjenne til kundens motiver for valg av ulike former for ferier, sær-interesser og livsstil.
I et produkt-markedsperspektiv gjennomfører vi både analyser av turistene på stedet (f.eks. tilfredshetsundersøkelser) og av turister som et potensielt marked (kvantitative og kvalitative markedsanalyser). Det kan også gjennomføres analyser i formidlingsleddet (f.eks. blant turoperatører) og blant interesse- og bransjeorganisasjoner.
Rapportering gjøres med tanke på at resultatene skal kunne anvendes som godt og tydelig beslutningsgrunnlag.
Analysene kan gjøres både som selvstendige undersøkelser eller som kunnskapsgrunnlag inn i mer omfattende strategiprosesser.
I samarbeid med datainnsamlingsselskap (Norstat AS og GfK), kan det gjøres landsrepresentative markedsundersøkelser, både i Norge og i andre markeder.
Med research menes det at det kan gjøres sekundærdatainnsamling, dvs. innhente kunnskap basert på eksisterende datakilder.
Her er et utvalg av tidligere gjennomførte analyser: